RIVOJLANAYOTGAN MAMLAKATLAR UCHUN QISHLOQ XOʻJALIGI IQTISODIYOTI VA OZIQ OVQAT MARKETINGI

Authors

  • Ermatova Maftuna Arslonbek qizi Termiz agrotexnologiyalar va innovatsion rivojlanish instituti Qishloq xoʻjaligi iqtisodiyoti ixtisosligi boʻyicha 1-bosqich Tayanch doktoranti Author https://orcid.org/0000-0002-6804-577X

Keywords:

Qishloq xoʻjaligi, oziq-ovqat, marketing, bozor, rivojlanayotgan mamlakatlar, mamlakat iqtisodiyoti, mahalliy ishlab chiqaruvchilar, qishloq xoʻjaligi marketing muammolari, talab va taklif.

Abstract

Ushbu maqolada qishloq xoʻjaligida yetishtirilgan mahsulotlarni (oziq-ovqat mahsulotlari, dorivor oʻsimliklar, armatik oʻsimliklar va b.) xalqaro va mahalliy bozorlarda sotish bilan bog'liq tushunchalar koʻrib chiqiladi. Bizga ma’lumki bugungi kunda dunyo iqtisodiy faoliyatida, jamiyatdagi bir turdagi shaxslar koʻproq oʻz faoliyatlari, kasblariga ixtisoslashgan boʻlib, ular oʻzlariga kerak boʻlgan mahsulotlar va xizmatlarni boshqa turdagi shaxslar faoliyatiga ya’ni ishlab chiqaruvchi va sotuvchilar yetkazib berishiga tayanadi. Shunday qilib, xaridorlar va sotuvchilar oʻrtasida almashinuv jarayoni boshlanadi. Har ikki tomon almashishga doimiy ravishda tayyor boʻladi va har bir tomon xaridorlar va sotuvchilar darhol aloqada boʻlganda, boshqasi nimaga muhtojligini va qadriyatlarini aniqlay oladi. Iqtisodiyotning rivojlanishi bilan birjalar soni va turlari kengayib borar ekan, bozor ma'lumotlarini yig'ish, jismoniy tarqatish, saqlash va tasniflash kabi marketing xizmatlarini koʻpaytirish zarurati tug'ilmoqda. Koʻpgina maxsus xizmatlar sotuvchi va xaridor oʻrtasidagi vositachilar tomonidan taqdim etiladi. Va shu yoʻsinda bozorda olib- sotish, raqobat kabi bozorning asosiy boʻg’inlari paydo boʻladi.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Picodi. “How much koney is spend on groceries in the USA and other countries?”//17.aug.2023 https://www.picodi.com/us/bargain-hunting/spendings-on-food-2023

Ms.S.KANIMOZHI. Agricultural and Food Marketing,//Journal of Emerging Technologies and Innovative Research.volume 6, February 2019, ISSN: 2349-5162

Aladdin D. Rillo. Promoting Agricultural Value Chain Integration in Central Asia and the Caucasus//ABDIPolicy brief.november 2016.

Aladdin D. Rillo. Promoting Agricultural Value Chain Integration in Central Asia and the Caucasus//ABDIPolicy brief.november 2016.

Christopher B. Barrett, E. Mutambatsere.(2016) “Agricultural markets in developing countries”// The New Palgrave Dictionary of Economics. https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1057/978-1-349-95121-5_2048-1

M Crawford.Agriculture and food marketing./ 2006 https://www.fao.org/3/w3240e/W3240E01.htm

Aladdin D. Rillo. Promoting Agricultural Value Chain Integration in Central Asia and the Caucasus//ABDIPolicy brief.november 2016.

Downloads

Published

2024-02-14

How to Cite

RIVOJLANAYOTGAN MAMLAKATLAR UCHUN QISHLOQ XOʻJALIGI IQTISODIYOTI VA OZIQ OVQAT MARKETINGI. (2024). AGROINNOVATSIYА, 2(1), 47-53. https://agroinnovatsiya.uz/index.php/ag/article/view/33